piątek 26 kwietnia '24 piątek 26 kwietnia '24

Niemiecki rynek w tarapatach?

Czy kryzys dopadnie także Niemcy? Od 2 września Niemcy rozpoczynają rundę drugą z branżą motoryzacyjną w tle… Skąd panika? Co może się wydarzyć?

05_Flatbed_2 OCTOBER

A więc 2 września tuż po godzinie 10.00 zakończył się w Niemczech rządowy program dopłat do zakupu nowych aut – tzw. „premia wrakowa”. Każdy Niemiec, kupujący nowy pojazd mógł otrzymać premię w wysokości 2 500 EUR. Wprowadzone zostały mniej więcej w połowie stycznia 2009 roku i zyskały wielką popularność.

Jak obliczyli specjaliści z Federalnego Urzędu Gospodarki i Kontroli Eksportu (BAFA), z programu dopłat skorzystało w sumie blisko 2 mln kierowców. Łącznie pula środków finansowych wyasygnowanych na niemiecki program wyniosła 5 mld EUR! Aby otrzymać premię o wartości 2 500 EUR należało przekazać wcześniej na złom samochód co najmniej 9-letni.

Co wydarzy się teraz? W okresie, gdy obowiązywały premie, branża motoryzacyjna w Niemczech nieco się podźwignęła i całkiem nieźle sobie radziła. Co się stanie, kiedy właśnie ich zabrakło? Niektórzy specjaliści przewidują, że rynek niemiecki czeka wielka zapaść…

Czy zgadzasz się z tymi przypuszczeniami?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *