czwartek 25 kwietnia '24 czwartek 25 kwietnia '24

Turbosprężarka twin scroll BorgWarner będzie dostarczana do silników BMW?

iParts.pl dnia: 15.03.2020 W kategorii: Donosy z aftermarketu

Turbosprężarka typu twin scroll, opracowana przez BorgWarner, pozwala producentom samochodów na tworzenie niskoemisyjnych silników o doskonałych osiągach. Zgodnie z komunikatem prasowym BorgWarner, ma być ona wykorzystywana przez Grupę BMW. 

Turbosprężarka o podwyższonej wydajności

Do wykonania swojej nowej turbosprężarki firma BorgWarner użyła wyrafinowanych stopów stali. Dzięki temu znacznie podniesiono wydajność produktu podczas pracy w wysokich temperaturach. Turbosprężarki mają być dostarczane Grupie BWM do produkcji ich nowego, benzynowego 6-cylidrowego silnika rzędowego o pojemności 3 litrów. Silnik ten, stosowany w szerokiej gamie samochodów osobowych BMW, ma dwie opcje wydajności – średnią i wysoką – i zapewnia moc od 250 do 280 kW oraz moment obrotowy od 500 do 550 Nm.

Zastosowanie nowych turbosprężarek BorgWarner w silnikach samochodów BMW jest bardzo prawdopodobne, chociażby ze względu na to, że firmy wspólnie pracowały nad tym projektem. Zastosowana technologia twin scroll daje wyniki podobne do technologii z podwójnym turbodoładowaniem, przy czym urządzenie jest mniejsze, lżejsze i mniej kosztuje.

Rozwiązania technologiczne

W przypadku zastosowania turbosprężarki twin scroll od  BorgWarner w silniku sześciocylindrowym, kanały obsługują jednocześnie trzy cylindry i są oddzielone zarówno w kolektorze wydechowym, jak i w turbosprężarce. Ta strategia zapobiega wzajemnemu oddziaływaniu pulsujących gazów spalinowych – są one kierowane przez dwie oddzielne komory spiralne lub zwoje w turbosprężarce. Poszczególne dysze skierowane są na turbinę. W porównaniu z tzw. turbosprężarką z pojedynczym ślimakiem konstrukcja twin scroll odzyskuje więcej energii z gazów wydechowych i poprawia reakcję samochodu na niskie prędkości obrotowe silnika.

Niższa emisyjność

Główną innowacją firmy BorgWarner było zastosowanie w produkcji turbosprężarki materiałów odpornych na wysokie temperatury, które umożliwiają stosowanie podwyższonych temperatur spalania. Skutkuje to doskonałą konwersją spalania paliwa i powietrza oraz mniejszym zanieczyszczeniem spalin. A to bez wątpienia dodatkowo wspiera bardzo wydajny system kontroli emisji spalin stosowany przez BWM. Jednocześnie, opracowane procesy produkcyjne pozwoliły na zmniejszenie masy turbosprężarki i obniżenie kosztów jej produkcji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *