niedziela 09 sierpnia '20 niedziela 09 sierpnia '20

Pierwszy wysokonapięciowy pojazd elektryczny od BorgWarner

iParts.pl dnia: 18.03.2020 W kategorii: Donosy z aftermarketu

BorgWarner jest liderem w dziedzinie produkcji zaawansowanych systemów napędowych. Tym razem chce udowodnić swoją sporą wiedzą w obszarze elektryfikacji pojazdów. Stworzony przez BorgWarner pierwszy w pełni elektryczny pojazd, bazujący na wysokim napięciu, pokazuje, jak zaawansowane technologie, nie tylko w obszarze systemów napędowych, już teraz może implementować firma. 

Technologie jutra

Falowniki trakcyjne, tylna jednostka napędowa wektorująca moment obrotowy, elektryczna pompa płynu chłodzącego, oprogramowanie do kontroli pojazdu i kontroli trakcji, przetwornica DC/DC i akumulator wysokonapięciowy – to główne rozwiązania technologiczne, które BorgWarner zastosował w pokazowym modelu wysokonapięciowego pojazdu elektrycznego. Firma twierdzi, że jest w stanie dostarczyć w pełni zelektryfikowany układ napędowy.

Ariel Nomad jako podwalina konstrukcyjna

Jako pojazd podstawowy, który stanowił podwalinę konstrukcyjną dla projektu demonstracyjnego, wybrano Ariel Nomad. Główną jego zaletą, która zaważyła na wyborze, jest otwarta konstrukcja. Dzięki temu BorgWarner był w stanie zrealizować swój projekt zaledwie w sześć miesięcy. Otwarta konstrukcja Ariel Nomad umożliwiła łatwy dostęp do instalacji, montaż i demontaż komponentów.

Pokazowy model pojazdu elektrycznego, który wykorzystuje wysokie napięcie, jest doskonałym narzędziem do zaprezentowania, przede wszystkim partnerom branżowym, rozległych możliwości firmy w tej dziedzinie. Poza tym pozwala ocenić zastosowane rozwiązania technologiczne na poziomie systemowym i zweryfikować produkty nowej generacji. Ostatecznie, jak deklaruje firma, chodzi o rozwój całej branży i zmierzanie w kierunku czystszego i bardziej energooszczędnego świata.

Zalety elektrycznego układu napędowego

Główną zaletą zelektryfikowanego układu napędowego pojazdu jest udoskonalone reagowanie układu kierowniczego, które jest możliwe dzięki zastosowaniu wektorowego momentu obrotowego. Ta funkcja umożliwia zarówno ruch do przodu, jak i hamowanie regeneracyjne, zapewniając odpowiednią dynamikę i kontrolę jazdy. Kolejną kluczową technologią jest system zarządzania temperaturą, który puszcza w obieg ciecz chłodzącą za pomocą pompy elektrycznej. Odbywa się to przy udziale falowników i akumulatora. Chłodzony cieczą układ o napięciu 350V i zużyciu energii na poziomie 30 kWh zapewnia maksymalną moc 200 kW.

Projekt jest także poligonem doświadczalnym dla firm partnerskich BorgWarner. Cascadia Motion, firma należąca do BorgWarner, opracowała układ napędu na tylne koła, składający się z dwóch oddzielnych silników elektrycznych o nazwie BorgWarner High-Volter Hairpin (HVH) 250 i zestawów przekładni eGearDrive, z których każdy niezależnie kontroluje tylne koło. Ten system, wyposażony w dwa falowniki, zapewnia pełną kontrolę nad pojazdem oraz zapewnia mu większą moc i trwałość.

Akumulatory i systemy zarządzania nimi

Ponadto, BorgWarner podjął współpracę z Romeo Power, wiodącym dostawcą akumulatorów i modułów. Dzięki temu pojazd demonstracyjny jest zasilany różnymi konfiguracjami mocy akumulatora. Umożliwia to testowanie i zatwierdzanie określonych zastosowań akumulatorów pod kątem celów, które ma spełniać sam pojazd lub wrażeń, jakie kierowca ma odnosić podczas jazdy. Oczekuje się, że moduły i pakiety akumulatorów będą zawierać inteligentne systemy zarządzania akumulatorami (z zastrzeżonymi algorytmami), zwiększające wydajność i żywotność ich cyklu, a także opatentowaną technikę termiczną do chłodzenia aktywnego i pasywnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *