Naprawa hamulca bębnowego – zestawami TRW Superkit
iParts.pl
dnia: 05.11.2009
W kategorii: Eksploatacja aut na gwarancji i starszych
Technika
Najlepszą metodą naprawy hamulca bębnowego, gwarantującą zarówno oszczędność pieniędzy, czasu pracy jak i 100% pewność działania będzie użycie specjalnie przygotowanego przez TRW zestawu Superkit. W ofercie TRW Superkit występuje pod symbolem GSK z czterocyfrową końcówką.
Zestaw zawiera kompletny, zmontowany fabryczne zespół hamulca szczękowego i cylinderek hamulcowy czyli:
- szczęki hamulcowe
- cylinderki hamulcowe
- samoregulator
- smar i wszystkie niezbędne elementy montażowe, w tym, jeżeli są potrzebne także nakrętki i pokrywy piasty koła (np. GSK1250 Citroen ZX i Xara i Peugeot 306).
Zestawy Superkit pozwalają zaoszczędzić do 50% czasu pracy, ponieważ nie ma potrzeby składania poszczególnych elementów, złożony zestaw wymaga jedynie zamocowania w samochodzie. Dzięki gotowym zestawom zwiększa się bezpieczeństwo pracy mechanika i maleje ryzyko popełnienia błędów.
Wszystkie zestawy Superkit marki TRW oraz pełny asortyment części układu hamulcowego tej i wielu innych marek znajdziesz na stronach naszego sklepu internetowego iParts.pl >>
Pamiętaj! Na hasło: „Blog części nr 1” otrzymasz niezwykle atrakcyjne rabaty!
Witam.
Czekam na taki właśnie Superkit od TRW. Auto to Astra F ze śmiesznie małymi hamulcami bębnowymi na tyle.
Jak się zaczęło? Ok 1,5 roku temu padły cylinderki. Kupiłem po taniości, do kompletu bębny i szczeki. Do tego zestaw sprężynek. Kosztowało mnie to ok 200 zł. Mimo wielu prób wciąż był problem z hamulcami. W końcu znowu puściły cylinderki. Szukając taniego , ale dobrego cylinderka natknąłem się w katalogu online firmy TRW właśnie na propozycje superkit do mojego autka.
Analizując koszty, doszedłem do wniosku, że to będzie optymalny wybór. Czemu? Bo w jednym pudełku dostaje nowe szczęki, cylinderek, sprężynki i co najważniejsze nowiutki samo regulator. Wszystko w cenie końcowej ok 230 zł.
To moje pierwsze wpisy gdziekolwiek na temat tego właśnie zestawu. Mam nadzieję , że paczka dotrze do mnie jeszcze dzisiaj i będę mógł przystąpić do wymiany.
O wszelkich moich spostrzeżeniach co do samego zestawu, oraz sposobu montażu i co najważniejsze czy hamulce zaczną w końcu działać niezwłocznie będę informował.
Jeżeli to się sprawdzi to nareszcie będzie to doskonałe lekarstwo na ciągłe problemy z hamulcami bębnowymi w starszych autkach.
Do TRW jako producenta części osobiście mam zaufanie. Przeguby kulowe dają radę, klocki hamulcowe także są ok. Wiec mam nadzieję , że na superkit też mogę liczyć.
Tak!
Superkit od TRW spełnił moje oczekiwania! Jak już uporałem się z demontażem starych elementów i umyłem tarczę kotwiczną zabrałem się za montowanie nowych elementów. Jedna uwaga co do zawartości pudełka. W zestawie nie było niestety nowych śrubek do przykręcenia cylinderka. Na szczęście stare nie pourywały się i mogłem je użyć ponownie.
Przyszedł czas na szczeki. Wysunąłem plastikowa rozpórkę szczęk i zdjąłem dolna sprężynę ściągającą szczęki, góra była nadal zmontowana- samo regulator, sprężynki. Wystarczyło delikatnie wymanewrować tak aby przełożyć szczęki nad piastą. Zamontować sprężynę dolna i ustawić wszystko na swoim miejscu. Co dziwne nie użyłem przy tym ani razu większej siły. Pamiętam ile nerwów zawsze mnie kosztowało zmontowanie wszystkiego przy naprawach tych właśnie hamulcy.
Po założeniu bębna wystarczyło odpowietrzyć cylinderek. Już podczas odpowietrzania zadziałał samo regulator. W tym momencie hamulec był gotowy do działania.
Zadziwiła mnie pierwsza jazda próbna. Od razu czuć spora siłę hamowania na tylnej osi.
Naprawdę ten zestaw to jak dla mnie panaceum na całe zło napraw hamulca bębnowego. Jak pisze producent w swojej ulotce: wyciągasz z pudełka montujesz w kilka minut i w drogę.
I naprawdę tak jest . Zdecydowanie polecam. Mimo iż parę złotych drożej to jednak działanie hamulca wynagradza wszystko!