czwartek 25 kwietnia '24 czwartek 25 kwietnia '24

Mahle Motorsport przedstawia zestaw tłoków PowerPak testowany w warunkach wyścigowych

iParts.pl dnia: 08.04.2020 W kategorii: Donosy z aftermarketu

Zmodernizowany zestaw tłoków PowerPak został zaprojektowany do pracy z silnikiem o mocy ponad 1000 KM. Będzie używany w modach Toyoty i BMW. 

Jak zbudowany jest PowaerPack?

Toyota Supra i BMW B58 to dwa modele samochodów, które będą wyposażone w nowe, zmodernizowane zestawy tłoków o nazwie PowerPack. Mogą pracować pod dużymi obciążeniami silnika o mocy ponad 1000 KM. Zestaw został opracowany z kompresją 10,5:1. Składa się z kutych tłoków z płaszczem ślizgowym i otworami trzpieniowymi obrabianymi metodą CNC. Użyto tu  zestawu pierścieni olejowych o niskim oporze, wykonanych ze stali azotowanej i przetestowanych w trudnych wyścigowych zatrzasków oraz szpilek ze stali o wysokiej wytrzymałości. Ponadto pierścienie olejowe są do siebie idealnie dopasowane.

PowerPack – wydajne pod dużym obciążeniem

Zestaw tłoków PowerPak firmy MAHLE wykonany jest z lekkiego stopu aluminium. Dzięki temu jest o 50 gramów lżejszy niż tłok fabryczny zaprojektowany z kompresją 11:1. Charakteryzuje się również wyższą zawartością krzemu, co znacznie podnosi jego wytrzymałość temperaturową. Jeśli dodamy do tego koronę o zwiększonej grubości, otrzymujemy tłok, który pracuje z wysoką wydajnością pod dużymi obciążeniami. 

Opatentowane rozwiązania

Każdy z tłoków pokryty jest suchym smarem Fosforan, który nadaje mu charakterystyczny szary kolor. Zastosowano tu również opatentowaną powłokę GRAFAL MAHLE, dzięki której zmniejsza się opór podczas pracy, a tym samym zużycie tłoka. W powiększonych kieszeniach zaworów tłoka można zamieścić zawory o zwiększonej o 1 mm średnicy. Kieszenie są również pogłębione o 1 mm,  co finalnie doprowadziło do otrzymania wydajnie działającego wałka rozrządu. Według firmy Mahle, zestaw tłoków PowerPack będzie doskonałym i stosunkowo niedrogim rozwiązaniem, z którego mogą skorzystać konstruktorzy silników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *