Części samochodowe nr 1

Kupno samochodu przez Facebooka

Wyobrażacie sobie zakupić auto przez Facebooka? Brzmi dziwnie i nierealnie? A jednak, liczne analizy rynku wskazują, że Facebook ma szansę stać się jednym z najlepszych narzędzi do sprzedaży samochodów.

Firma McCann Worldgroup to międzynarodowa korporacja, zajmująca się marketingiem i PR. Według badań przeprowadzonych przez McCann Worldgroup, coraz więcej klientów poszukiwała nowych aut poprzez media społecznościowe. Analiza dotyczyła rynku amerykańskiego, ale trend ten jest zauważalny także w Polsce. Media społecznościowe, takie jak Facebook, służą do uzyskiwania informacji i opinii konsumenckich o samochodach – zarówno marek masowych, jak i stricte luksusowych. Swoista ewolucja rynku obejmuje także aplikacje mobilne, które są chętnie wykorzystywane także przy działaniach marketingowych w ramach motoryzacji.

Za taką tezą przemawiają dane, które mówią same za siebie – aż 43% klientów szukało dealera samochodowego na Facebooku, a dużo ponad połowa (67%) wykorzystywała w tym celu urządzenie mobilne. Prawie 60% ankietowanych jest zdania, że opinia znajomego na Facebooku jest bardziej miarodajna niż jakakolwiek informacja z innych źródeł, natomiast 27% respondentów przyznało, że wchodzą na reklamy samochodów, zamieszczonych na portalu społecznościowym. Liczba odsłon reklam na przełomie 2012/2013 r. wzrosła ponad dwukrotnie, do 39%.

Tendencja wzrostowa jest zauważalna także w przypadku internetu, który pełni coraz ważniejsza funkcję przy kupnie samochodu. Przytłaczająca większość internautów (80%) jest zdania, że dzięki informacjom zawartym na stronach internetowych są w stanie wiedzieć więcej o danym aucie, zaś 25% uważa, że internet jest najlepszy narzędziem służącym do podejmowania decyzji zakupowej. Aż 81% badanych przy kupnie samochodu kierowało się także rankingami aut umieszczonymi na stronach motoryzacyjnych.

Exit mobile version