Części samochodowe nr 1

Kryzys na rynku samochodowym we Włoszech

Sytuacja na włoskim rynku samochodowym stale się pogarsza. W marcu 2012 roku sprzedano o prawie 1/4 mniej nowych aut niż w analogicznym miesiącu w roku poprzednim. Tego typu sprzedaż występowała we Włoszech… 30 lat temu!

Dane dostarczone przez włoski urząd statystyczny wynika, że marzec był czwartym z kolei miesiącem, w którym sprzedaż spadała o dwucyfrowe wartości procentowe. Tym samym, biorąc pod uwagę liczbę transakcji, sytuacja wróciła do poziomu z 1980 roku. W marcu sprzedano bowiem 138 tysięcy aut, podczas gdy w tym samym miesiącu przed rokiem – 188 tysięcy.

Trochę inna sytuacja miejsce ma na rynku wtórnym, który obecnie stanowi prawie 74% wszystkich operacji w zakresie kupna i sprzedaży samochodów. W samym tylko lutym 391 tysięcy aut zmieniło swoich właścicieli, ale to wciąż o 8% mniej niż w marcu ubiegłego roku.

Dużą wagę w aspekcie tychże danych przykłada się do złych wyników Fiata. Turyńska Firma sprzedała o 35 % mniej aut niż rok temu. Co przekłada się na taki stan rzeczy? Wielu specjalistów wskazuje na wielodniowe strajki transportowców, które sparaliżowały pracę krajowych fabryk koncernu z powodu braku części, a także salonów, bo nie dowożono do nich aut.

To, co ma jednak bardzo duży wpływ, to przede wszystkim ogólna recesja i galopujące ceny paliwa. Eksperci są zdania, że przez wysokie ceny benzyny i oleju napędowego ruch drogowy we Włoszech obniżył się niemal o 10 %.

I sytuację tę idealnie skomentował włoski dziennik „La Repubblica”, na łamach którego napisano, że dzisiaj kupuje samochód tylko ten, kto ma siłę go pchać.

Exit mobile version