Części samochodowe nr 1

Czy wiesz, że klauzula GVO…

Klauzula GVO wspiera konkurencję i wolny rynek – części mogą być dostarczane przez niezależnych producentów, a o ich wyborze decyduje jakość i cena.

Koszt wzoru części zawarty jest w cenie nowego samochodu, dlatego później przy naprawie auta klienci nie powinni płacić ponownie za wzór.

Klauzula GVO pozwala dokonywać racjonalnego wyboru konsumentowi – będzie on mógł taniej naprawiać swój samochód.

20% widocznych części do produkcji samochodu wytwarzają koncerny samochodowe, a 80% produkują firmy niezależne.

O dwóch lat działa Dyrektywa GVO, która jest przełomem na rynku motoryzacyjnym – daje m.in. możliwość sprzedaży kilku różnych marek aut pod jednym dachem, odbiera koncernom prawo ingerowania w to, gdzie salon ma stanąć. Pozwala stosować części zamienne bez logo koncernów przez Autoryzowane Stacje Obsługi, także w naprawach gwarancyjnych.

39% zysków brutto producentów samochodów pochodzi ze sprzedaży części zamiennych, a jedynie 18% zysków brutto pochodzi ze sprzedaży samochodów.

Nowy Volkswagen Golf kosztuje ok. 64.100 zł (kwiecień 2007), gdy koszt złożenia go z części zamiennych z logo producenta to ok. 320.285 zł (ceny detaliczne wg Audatex – kwiecień 2006).

Ceny widocznych części samochodowych z logo koncernu są w Polsce o 59 proc. droższe od tych samych części nie pakowanych w pudełka monopolistów (dane Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, 2004 r.).

Dzięki Dyrektywie GVO do naprawy samochodu możesz używać części zamiennych niezależnych producentów bez utraty gwarancji.

Jedno z fundamentalnych praw konsumenta to prawo wyboru produktu, jaki chce kupić. Dwie rzeczy decydują o naszych wyborach: jakość i cena. W przypadku widocznych części zamiennych, klauzula napraw GVO pozwala nabywać produkt tej samej jakości za niższą cenę.

Istnieje rygorystyczny i szczelny system homologacji i certyfikacji części. Kwestie bezpieczeństwa i jakości produktów w branży motoryzacyjnej reguluje ponad 90 unijnych dyrektyw.

Niewidoczne części w samochodach, takie jak np. klocki hamulcowe mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Jednak w tym przypadku koncerny samochodowe nie biją na alarm.

Dotychczas przeprowadzane testy Instytucji badawczych (Insurance Institute for Highway Safety) nie wykazały wpływu widocznych części samochodowych na bezpieczeństwo.

Według ekspertyzy Przemysłowego Instytutu Motoryzacji naprawa samochodu w oparciu o części niezależnych producentów „jest całkowicie skuteczna, poprawna technicznie i nie budząca obaw w zakresie bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności oraz niezawodności naprawianego pojazdu”.

Znaczna część kierowców, aż 75% nie posiada polis AC. Koszty napraw swoich samochodów pokrywają więc z własnej kieszeni. Klauzula napraw GVO pozwala im obniżyć koszty reperacji.

22 mln razy w ciągu roku odwiedzają niezależne warsztaty Polacy.
Połowa z tych wizyt przypada na małe i średnie zakłady.

Exit mobile version