czwartek 28 marca '24 czwartek 28 marca '24

Brembo opracowało ceramiczną tarczę hamulcową z włókna węglowego dla Forda

iParts.pl dnia: 17.05.2020 W kategorii: Donosy z aftermarketu

Firma Brembo ogłosiła wprowadzenie Dyatom. To nowatorska tarcza hamulcowa, która przenosi osiągi hamulców wykonanych z ceramiki węglowej na zupełnie nowy poziom.

Technologia dostosowana do samochodów sportowych

W opracowanym rozwiązaniu Brembo opierało się na technologiach stosowanych w produkcji tarcz hamulcowych dla samochodów sportowych, które wzbogacono o wyjątkową odporność na zużycie i bardzo wysoką wydajność termiczną. To gwarantuje tarczom Dyatom maksymalną siłę hamowania. Pierwszym samochodem, w którym tarcza została zastosowana jest sportowy model Forda –  GT MK II.

Wyjątkowe osiągi

Podczas projektowania tarczy Brembo współpracowała z zespołem ds. wydajności Forda. Wyzwaniem było takie dostrojenie tarcia klocków, by zapewnić maksymalnie agresywne hamowanie dla samochodu sportowego. Jednocześnie jest to rozwiązanie dedykowane właśnie Fordowi GT MK II, który jest samochodem torowym. Unikalny skład chemiczny węglowo-ceramicznej tarczy Dyatom zapewnia jej wyjątkową odpornością na zużycie nawet przy dużym obciążeniu na torze. Dzięki temu efektowi działanie klocków hamulcowych jest wspierane przez niższe temperatury robocze. W rezultacie hamulec można zmniejszyć, a jednocześnie zapewnić taką samą, a nawet wyższą siłę hamowania. 

Współpraca Brembo i Forda

Współpraca pomiędzy Brembo i Fordem sięga 1996 roku, kiedy to Brembo po raz pierwszy dostarczyło przednie tarcze hamulcowe do Mustang SVT Cobra R. Elementy tego systemu są używane przez Forda w modelach Mustang GT, Mustang Bullitt, Shelby GT350, a także w zupełnie nowych Shelby GT500 i Mach-E. Jak powiedział Daniele Schillaci, dyrektor generalny Brembo: „Nasza długotrwała współpraca z Fordem jest dziś wzmocniona przez pierwsze zastosowanie Dyatom w nowym Fordzie GT MK II. To pokazuje naszą zdolność do opracowywania unikalnych rozwiązań w zakresie hamowania skutecznego. Jesteśmy dumni ze współpracy z Fordem w tym nowym wyzwaniu, które potwierdza pozycję Brembo jako lidera w rozwoju układów hamulcowych z ceramiki węglowej w zastosowaniach sportowych i hiper-samochodowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *