piątek 26 kwietnia '24 piątek 26 kwietnia '24

BorgWarner przedstawia wysokonapięciowy podgrzewacz płynu chłodzącego

iParts.pl dnia: 02.04.2020 W kategorii: Donosy z aftermarketu

Nowy wysokonapięciowy podgrzewacz płynu chłodzącego został zaprojektowany przez BorgWarner dla samochodów elektrycznych i hybryd. To w tym momencie to najnowocześniejszy tego typu produkt na rynku.

Rozwiązanie wybrane przez wiodących producentów

Firma BorgWarner została wybrana jako dostawca rozwiązań do ogrzewania kabin i klimatyzowania akumulatorów przez kilku wiodących producentów samochodów elektrycznych i hybrydowych na trzech kontynentach – w Europie, Ameryce Północnej i Azji. O nowo zaprojektowanych podgrzewaczach wysokonapięciowych sama firma mówi, że zmienią wymagania do tej pory stawiane systemom zarządzającym temperaturą. Urządzenie będzie wykorzystywane w najbardziej zaawansowanych elektrycznych samochodach osobowych i hybrydowych typu plug-in. Do seryjnej produkcji ma wejść w 2021 roku.

Ekonomia zużycia mocy, komfort pasażerów

Główną cechą i zaletą wynikającą z zastosowania wysokonapięciowego podgrzewacza płynu chłodzącego jest zmniejszenie zużycia baterii przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu pasażerów. To jeden z głównych wymogów, jaki stawiają producenci samochodów elektrycznych komponentom będącym ich ważnym wyposażeniem. Opracowanie nowej technologii w tym zakresie ma zaspokoić zapotrzebowanie na rozwiązania szybko działające, ponieważ systemy zarządzania ciepłem pojazdów coraz częściej odłączają się od silnika spalinowego – na stałe w przypadku pojazdów elektrycznych i na dłuższe części cyklu jazdy w hybrydowych pojazdach elektrycznych.

Podgrzewacze płynu chłodzącego BorgWarner mogą być stosowane zarówno do ogrzewania kabiny pasażerskiej, jak i do poprawy wydajności energetycznej akumulatorów. Zapewniają spójny rozkład temperatury wewnątrz zestawu akumulatorów i jego ogniw. Dzięki wysokiej gęstości mocy cieplnej i szybkiemu czasowi reakcji oraz ze względu na ich niską masę cieplną, podgrzewacze zwiększają zasięg pojazdów elektrycznych. Zastosowano w nich gruby element grzejny, który jest kompaktowy i bardzo elastyczny jeśli chodzi o jego dopasowanie pod względem rozmiarów i kształtów.

Dwa rozwiązania

BorgWarner opracował dwie wersje podgrzewacza – pojedynczą i podwójną. Urządzenia jednopłytkowe są odpowiedzialne za zarządzanie temperaturą akumulatora lub ogrzewanie kabiny, podczas gdy wersje dwupłytowe zarządzają obydwoma zadaniami jednocześnie, zapewniając do 80% więcej powierzchni wymiany ciepła. Obie wersje są zintegrowane z solidnymi aluminiowymi obudowami, które zapewniają doskonałe ekranowanie elektromagnetyczne. Podgrzewacze oferują zakres mocy od 3 do 9 kW. Zostały zaprojektowane dla napięć wejściowych od 250 do 500 V. W razie potrzeby istnieje ich 800-woltowa alternatywa, która umożliwia szybsze ładowanie akumulatora.

Bezpieczeństwo użytkowania

Jednym z priorytetów podczas pracy nad projektem było również bezpieczeństwo. Zespół rozwoju produktu opracował rozwiązanie dla wysokonapięciowych podgrzewaczy chłodziwa, które  zapobiega wystąpieniu niekorzystnych zjawisk termicznych. W tym przypadku jest to przegrzanie układu. Gdy tylko system wykryje błąd, wyłącza się automatycznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *