wtorek 19 marca '24 wtorek 19 marca '24

Warsztat samochodowy w modelu B2B

iParts.pl dnia: 01.06.2015 W kategorii: iParts od kuchni

Istotą działania każdego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku jest zwiększania poziomu osiąganych zysków. W tym celu, firmy coraz częściej i chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, które umożliwiają ich rozwój i zwiększają ich rynkową konkurencyjność. W efekcie czego wciąż rosnącą popularnością cieszy się model relacji pomiędzy firmami – Business-to-Business. Jakie są jego założenia i jak można do w praktyce wykorzystać?

System B2B

b2b-warsztatyBusiness-to-Business (B2B) to nazwa relacji występujących pomiędzy firmami, w tym pośrednikami, dostawcami, dystrybutorami, punktami sprzedaży, a także innymi partnerami biznesowymi. Podstawą, w kontekście relacji B2B, jest wykorzystanie elektronicznych systemów teleinformatycznych, które wpływają na zoptymalizowanie transakcji biznesowych w układach dostawca-odbiorca czy też producent-dystrybutor.

Wymiana handlowa pomiędzy stronami w relacjach B2B może odbywać się dwutorowo. Wyróżnia się: rynek wertykalny (pionowy) i rynek horyzontalny (poziomy). Rynek wertykalny to wymiana handlowa odbywająca się w ramach jednego sektora, natomiast rynek horyzontalny to transakcje zawierane pomiędzy firmami z różnych branży. Procesy, jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi firmami, w ramach relacji B2B to głównie ofertowanie, realizowanie zamówień, serwisowanie, magazynowanie i płatności.

Tworzenie relacji pomiędzy firmami w ramach modelu B2B jest możliwe dzięki nowoczesnym rozwiązaniom teleinformatycznym w formie internetowych platform bądź też dedykowanych aplikacji, w przypadku których odbywa się integracja baz danych firmy X z systemem magazynowym, sprzedaży i płatności firmy Y.

B2B w praktyce

System B2B dla warsztatów samochodowych został stworzony przez iParts, sklep internetowy oferujący części do samochodów renomowanych producentów. Jest on skierowany do właścicieli warsztatów samochodowych i ma na celu zwiększyć efektywność współpracy pomiędzy warsztatami a dostawcą części samochodowych, jakim jest iParts. To system, który umożliwia założenie szczegółowej kartoteki konkretnego pojazdu i odnotowywanie w niej wszystkich przeprowadzonych napraw. Dzięki tej platformie warsztat ma możliwości nie tylko określenia rodzaju usterki, ale również wyceny usługi, zamówienia niezbędnych części i określenia terminu naprawy pojazdu.

B2B dla warsztatów jest dostępny pod adresem http://www.warsztat.iparts.pl/

 

uniaeur

2 thoughts on “Warsztat samochodowy w modelu B2B”

  1. Martino pisze:

    Moim zdaniem fajna inicjatywa, może znacznie polepszyć stosunki między warsztatem, a firmą dostarczającą części. Ogólnie taki system może usprawnić pracę warsztatu, zwiększyć szybkość określania przyczyny awarii.

  2. Autoprofit pisze:

    Dzięki za informacje. Blog iParts dodany do listy czytanych:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *